facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

Viral Berapi Api

loading...

Thursday, 8 June 2017

Resepi Ice Milk Green Tea ala Pirate Coffee

Image may contain: 1 person, drink and indoor

Tapi, grean tea dia memang sedap! Ni admin dpt resepi grean tea shake ala2 pirate coffee la! Jom buat utk berbuka
Senang je!!

ICE MILK GREEN TEA

1. Serbuk Teh Hijau (Chatramue Brand)
2. Susu Sejat (krimer cair)
3. Susu Pekat Manis
4. Gula
5. Ais batu * Tapi admin suka yg panas! So admin x letak ais, cuma tambahkan air suam je.
Cara-cara menyediakan ICE MILK GREEN TEA untuk minum (1) sorang.
1. Masukkan serbuk teh hijau (setengah sudu cukup) ke dalam gelas plastik (kalau ada).
2. Tuang air panas setengah gelas dan kacaukan.
3. Kemudian tapiskan.
Ambil air yang telah ditapis tadi tambah lagi air panas sehingga 180ml.
4. Masukkan gula 2 sudu besar, kacaukan
5. Masukkan 2 sudu susu pekat dan kacau lagi..
6. Kemudian asingkan ke dalam bekas yang lebih besar dari gelas tadi haha. Tak tukar pun takpe kalau gelas tadi dah besar.
7. Masukkan ais batu. Pastikan ais batu dipecah kecik-kecik. Kalau beli ais cube tu pecah-pecahkan. Masukkan ais batu sampai penuh.
8. Last sekali tuang susu sejat (krimer) kat atas sekali. Yang ni aku takde sukatan. Ikut suka. Jangan banyak sangat kang hilang green tea nanti. Maka dengan itu SIAP lah....

Sumber : UTHM LIFE

No comments:

Post a Comment